fredag 27 mars 2015

Jag är trött

Jag dömt en del människor runt omkring mig. Generellt vad har det handlat om vad de har för telefoner eller hur djupt troende de är. Lyckligtvis släppte jag det efter några år och förstod att alla personer var och en inte tänker i samma banor som mig. Personer som inte har samma erfarenheter och eller kunskaper. Med det menar jag inte att har rätt i det jag säger, utan jag menar att jag erkänner att det är fel av mig tycka och tänka åt folk utifrån vad jag själv tycker.

Däremot ser jag inget problem med att framföra sin åsikt för att skapa debatt och diskussion i enlighet om att få nya perspektiv på saker och ting. Ett ganska bra sätt att få bild av hela världen inte är precis som du är och tycker, men samtidigt visa vem du faktiskt är och hoppas på få respekt tillbaka i att vi tycker och tänker olika.

Däremot när man konstant påpekar sina åsikter till en viss utsatt individ som inte håller med om ens privata åsikter och försöker pressa person till något, personen i fråga, inte vill - det är då det går över styr.

Och det är där jag kommer in nu. Jag är så otroligt less på vissa personer inte kan respektera mig och min helhet. Jag menar inte att deras syn på världen är skev, men det betyder inte att min syn är skev. Jag försöker finna lugnet i allt kaos som finns i det vi kallar livet på vissa sätt medans andra har andra sätt.

Jag har sagt upp vänskaper med personer för att de inte kan respektera att jag inte tycker som dem och de konstant måste trycka upp sin jävla skit i mitt ansikte. Varför kan de inte förstå att de är en del av problemet? Ett konstant tjat bidrar bara till den eviga ilska som aldrig försvinner. Ilska som kommer tas ut genom hämnd för att irritera personen som inte kan respektera en från första början. Den onda cirkeln kommer antagligen aldrig få ett slut. Och det är antagligen inte för att jag är envis, vilket jag är, utan för att jag har hittat min genre. Något som faktiskt gör mig lycklig. Något som funkat i flera år. Ingen kan ändra mig, ingen ska behöva ändra mig.

Och viktigast; tänker inte ändra på mig för nån tycker jag har fel.

Kan man inte respektera det kan man dra åt helvete.